Ramazan ayı ile birlikte orucu bozan durumlar pek çok kişinin gündeminde Günlük hayatta sıklıkla ve Esenyurt Escort gayri ihtiyari olarak yapılan olumsuz durumların hangilerinin orucu etkileyeceği merak konusu oldu Bunların başında da oruçluyken küfür etme durumu geliyor
Küfür Etmek Orucu Bozar mı
Ramazan ayında oruç tutan bireylerin İstanbul Escort merak ettiği durumlardan birisi küfür etmektir Küfür etmenin orucu bozup bozmadığı sıklıkla merak edilmektedir Öncelikle küfür etmek yanlış olan bir davranıştır Yani oruçlu yahut oruçlu olmamak küfür etme hakkını doğurmaz Beylikdüzü Escort Müslüman olan bir kişinin makûs davranışlardan uzak durması lazımdır
Ancak Diyanet’e nazaran Orucun temel ögesi yeme içme ve cinsel münasebetten uzak durmak nefsi bunlardan yoksun bırakmak olduğu için oruçlu iken bunlar ve bu manaya gelecek davranışlar orucu bozar Yemek ve içmek yenilip içilmesi mûtat olan her şeyi kapsamı içine alır Sigara nargile üzere keyif veren tütün kökenli dumanlı unsurlar ile uyuşturucular ve tiryakilik gereği alınan tüm unsurlar oruç yasakları kapsamına girer İbn Âbidîn Reddü l muhtâr III 386 387 Her ne sebeple olursa olsun ağızdan alınan ilaçlar da birebir karara tabidir Bu nedenle küfür etmek orucu bozmaz lakin sevabına ziyan verir Bu nedenle oruç tutan kimselerin küfürden kaçınmaları gerekir
ORUCU BOZAN DURUMLAR NELERDİR
Diyanet te yer alan bilgilere nazaran orucu bozup hem kaza hem de kefâret gerektiren durumlar şu halde
Oruç ibadet niyetiyle tan yerinin ağarmasından fecr i sadık güneş batıncaya kadar yeme içme ve cinsel alakadan uzak durmak demektir Oruçlunun kelam konusu yasak fiillerden uzak durması manasındaki imsak ın ihlal edilmesiyle oruç bozulur
Başlanan Ramazan orucunun aşağıdaki fiiller sebebiyle bozulmasından ötürü hem kaza hem de kefâret gerekir
a Cinsel münasebette bulunmak Oruçlu iken cinsel alakada bulunmak her iki taraf için de kaza ve kefâreti gerektirir
b Yasal bir mazeret bulunmaksızın besin yahut besin kararında olan ya da yenilip içilmesi mutat bir şeyi bilerek yemek ve içmek Hanefilere nazaran kaza ve kefâreti gerektirir Merğînânî el Hidâye 1 122 İbn Abidin Reddü l muhtâr 2 409 411 Şafiîlere nazaran ise bu durum yalnızca kazayı gerektirir Şirbînî Muğni l muhtâc 2 177 178