Görsel ve işitsel tecrübesi en üst seviyeye çıkaran o kusursuz odak noktasının Pekala bu türlü istanbul escort bir yer var mı
Bazı eski sinema salonlarındaki üzere orta kısım yerine yan taraflardan çıkılan standart bir sinema salonunda en uygun nokta salonun tam merkezine mümkün olduğu kadar yakın olan izmir escort yerdir Nitehawk Sinemaları nın baş projeksiyoncusu Joe Muto Bir sinema salonunda oturulacak en düzgün noktanın her vakit salonun ve perdenin merkezi olduğunu düşünmüşümdür diyor Perdenin tamamını görmek için çok aşağı izmit escort yahut çok üst bakmanız gerekeceğinden dikey seyir açısının çok geniş olmasını istemezsiniz Birden fazla kişi ön sırada oturmayı genelde bu yüzden sevmez
Merkezde pozisyonlanmak ses için de güzeldir Çevresel ses nizamı için en güzel yer burasıdır diyor Muto Kulaklarınız salonda birlikte çalışan tüm hoparlörlerin oluşturduğu bütün tesirleri yakalar Bir tarafa çok yakın oturmanız en azından ses bakımından eskisi kadar olumsuz bir durum yaratmıyor THX üzere ses firmaları sesi artık salondaki herkese daha uygun biçimde ulaştırmak için hoparlörlerin performansını ve dizilimini ayarlamaya çalışıyor Tekrar de kulaklarınıza güvenmeniz ve sesin salondaki hoparlör dışı yüzeylerden yansıyarak diyalog seslerini bulandırdığı ya da anlamayı zorlaştırdığı işitilebilir yansımalar üzere olgulara dikkat etmeniz gerekiyor
u durumun büyük bir kısmı koltuk pozisyonunun ötesindeki etmenlere de bağlı ki sinemanız müşteri tecrübesini güzelleştirmeye yahut takip etmeye pek ehemmiyet vermiyorsa can sıkıcı şeylerle karşılaşabilirsiniz Genelde sinemalar projektör ampullerini tertipli biçimde güncellemez ve imaj parlaklığının vakitle değerli derecede azalmasına sebep olurlar diyor Muto Bu durum seyir tecrübesini mutlaka ekiler Projektör ampullerinin standartlara uygun biçimde tutulması bilhassa çok büyük salonlarda elzemdir Bilhassa de ana akım bir sinemada yahut bir Hollywood sinemasında Bu üzere durumlarda nereye oturursanız oturun en uygun tecrübesi yaşamayacaksınızdır
Fakat IMAX kelam konusu olduğunda değişkenler büsbütün birebir değil IMAX in baş teknik sorumlusu Brian Bonnick Salon geometrimizin patentli bir tasarımı var diyor Çoğu salonda olduğu üzere perde etrafında bir çerçeve bulunmuyor ve duvardan duvara yerden tavana ulaşan bir perdeyle yola koyuluyoruz İkinci adım oturma tertibinin stadyum formunda ve perdeye çok daha yakın olması Bu yüzden görüş alanınız sinemadaki rastgele bir koltukta çok daha büyük hale geliyor Klasik bir sinemada art sırada oturmak yerine ön sırada oturmak perdeyle olan geometrik münasebetinizin oldukça farklı olduğu manasına geliyor Bonnick IMAX sistemindeki koltuklar ortasında bu kadar farklılık olmadığını söylüyor
Bu ayrıntı düzeyi sesi de kapsayacak biçimde genişletilmiş Sonrasında ise hoparlörler şovun merkezinde duracak halde tasarlanıyor Bu iş bilgisayar ortamında her sinema için farklı başka yapılıyor diyor Bonnick Dolayısıyla elemanlar alana gittiğinde her hoparlörün X Y Z koordinatlarını alıyor ve bunların nereye asılacağını belirliyorlar Hoparlör oraya yerleştirildiğinde bir hokey topundan biraz daha büyük bir maksadımız oluyor Bu amaç sinemanın rastgele bir yerine konuluyor ve bir lazer yardımıyla her hoparlörü kişisel gayesine yöneltiyoruz Üstelik bu gayelerin hepsi hesaplanıyor ve böylece her bir hoparlörün ses dağılımı sinemadaki her koltuğa eşit derecede ulaşıyor
Yine de Bonnick bir IMAX salonunda olduğu vakit bile kendini perdeden 2 3 oranında uzakta ortada durma kuralına uyarken buluyor bunu herhangi bir şeyden çok alışkanlıktan yaptığını itiraf etse bile